30 november 2012

Nogle vil sige, at jeg er skør...

... Her i blandt min mand. Og ja, det er jeg måske også, men ikke destomindre skulle Nala have en julekalender med lækre hjemmelavede hundekiks. Hvis du vil have opskriften med, så se mere nedenfor. De gamle julekalenderposer jeg fik som barn er brugt her med en hundekiks i hver. Fint og dekorativt - håber bare Nala kan lade den hænge, nu når den dufter så godt!

Foto: Marie Kristine Bay Pedersen
Foto: Marie Kristine Bay Pedersen
Foto: Marie Kristine Bay Pedersen

Opskrift på hundekiks med leverpostej

Ingredienser

  • 1 boullion opløst i 1/2 dl kogende vand
  • 200 g grahamsmel
  • 1 dl kogende vand
  • 100 g havregryn
  • 2 æg
  • 1/2 tsk hjortakssalt
  • 150 g hvedemel
  • 200 g leverpostej
Fremgangsmåde
Kom bouillon og grahamsmel i en skål og hæld kogende vand over. Lad det trække et par minutter og tilsæt havregryn og æg.
Rør det godt sammen. Bland hjortetaksalt og hvedemel og ælt det i dejen. Rul dejen ud til en stor firkant ca. 25*40 cm. og smør dejen med leverpostej. Rul dejen stramt sammen til en aflang roulade og skær den i tynde skiver. Læg sneglene på en bageplade og bag dem 175°C i ca. 40 min. til de er gyldne og tørre. Afkøl og opbevar dem i en kagedåse. 

Og glædelig 1. december i morgen...

1 kommentar:

  1. Har nu lavet disse hundekiks flere gange og vovsen er vilde med dem!! ����
    Faktisk er vovsen så glad for dem at han er blevet mere kræsen efter han blev præsenteret for disse godbidder.
    Tak for en rigtig god opskrift ��

    SvarSlet

Jeg takker, bukker og nejer for kommentarer :)