09 juni 2011

Café Cake: Maries Hyldeblomstkage

I går havde jeg rigtig meget lyst til kage, men kunne ikke lige komme på en, som jeg lige havde lyst til at lave. Så efter at have set køleskabet igennem og fået øje på en rest græsk yoghurt, og så skulle den altså bruges. Men jeg kunne slet ikke finde en opskrift, hvor man bruger det i, så jeg måtte selv opfinde min egen. Derved kom Maries Hyldeblomstkage til, og den få i opskriften på her.

INGREDIENSER:150 G SMØR
450 G SUKKER
3 ÆG
600 G HVEDEMEL
3 TSK. NATRON
1 TSK. VANILJESUKKER
400-500
G. GRÆSK YOGHURT
1 DL HYLDEBLOMSTSAFT

PYNT:
FLORMELIS
HYLDEBLOMSTSAFT

FREMGANGSMÅDE:
SMELT SMØRRET OG RØR DET SAMMEN MED SUKKERET. TILSÆT ÉT ÆG AD GANGEN, OG PISK DET LYST OG SKUMMENDE.
BLAND MEL, NATRON OG VANILJESUKKER SAMMEN. BLAND HEREFTER GRÆSK YOGHURT OG HYLDEBLOMSTSAFT SAMMEN.
SIGT SKIFTEVIS MELBLANDINGEN OG GRÆSK YOGHURT I DEJEN.
HÆLD DEJEN I EN BRADEPANDE (32 X 24 CM) MED BAGEPAPIR.
BAG KAGEN I CA. 40-50 MINUTTER PÅ NEDERSTE RILLE VED 200 GRADER (180 GRADER I VARMLUFT).
BLAND FLORMELIS OG HYLDEBLOMSTSAFT SAMMEN TIL GLASUR OG FORDEL DET PÅ KAGEN, OG PYNT EVT. MED HYLDEBLOMST BLOMSTER.

Prøv den og fortæl mig hvad du synes. Jeg synes selv det er ret godt gået. Mmmm, velbekomme...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg takker, bukker og nejer for kommentarer :)