04 februar 2012

Vinterdag med solskin

I følge de danske metrologer så har denne nat været den koldeste nat i februar i hele 26 år. 20,2 minusgrader blev det målt til, og det er da temmelig koldt. 
Det kunne også tydeligt ses, da jeg vågnede op for morgenen i et fuldt oplyst soveværelse, for vi havde sandelig fået is på ruden - indvendig! Det siger måske allermest noget om, hvor dårligt isoleret vores hus er, i forhold til hvor koldt det var udenfor. Så er det jo godt, at vi skal have det hele renoveret, når frosten er ovre.

Men selvom det er koldt udenfor, så er det nu fantastisk flot, at være i. Jeg fik lige fået en lille tur i vores have i dag, og billederne taler for sig selv. Der er frost på alle træer og jeg må se at få hængt noget mad ud i min lille fugl i træet, så fuglene kan få lidt at spise her i kulden.
Men det er nu også lækkert at sidder her inde foran computeren og være "lidt" i læ for træk og kulde - måske skal jeg have skruet op for varmen her på værelse?!?

Rigtig god vinterdag til jer alle :)

Foto: Marie Kristine Bay Pedersen
Foto: Marie Kristine Bay Pedersen
Foto: Marie Kristine Bay Pedersen