29 juni 2014

4 x madplan

Efter at jeg er startet på arbejde igen efter 10 måneders barsel, så finder man ud af, hvor meget/hvor lidt tid man egentlig har, og hvad man gerne vil prioterere. I mit tilfælde vil jeg rigtig gerne være sammen med min familie, frem for at stå i køkkenet. Og for at det kan blive en realitet, så er jeg klar over, at det kræver lidt planlægning. Derfor - Madplan!
Desværre orker jeg ikke at lave en ny madplan hver uge, og hvor tid er det også man laver noget nyt? Derfor har jeg sat mig for at lave fire madplaner, som passer ind i en travl hverdag, og som man kan bruge igen og igen. Så kan man jo altid skifte noget ud, hvis der er noget nyt man får lyst til. Jeg lægger alle fire madplaner op her på siden og hen ad vejen kommer opskrifterne også. Så håber jeg, at I kan bruge dem, om ikke andet til inspiration til jeres egen madplan.

Mine overordnede idéer/mål til madplanen er,

  • Min. 1 x fisk om ugen (ved godt at anbefalingen hedder 2 gange om ugen, men vi får det også tit til frokost)
  • 1 x grød/suppe om ugen
  • 1 x mad til 2 dage
  • Fredag = Pizzaaften
  • Max 15 minutters forberedelsestid (som minimum i hverdagen, så må det godt tage lidt længere tid i weekenden)
Nu må vi se om jeg kan opfylde mine egne krav.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg takker, bukker og nejer for kommentarer :)