20 juli 2013

Kald mig prinsesse - Sara Blædel


Drabsafdelingen på Københavns Politigård modtager en anmeldelse om voldtægt af en ung kvinde. Kriminalassistent Louise Rick sættes på sagen, og snart viser det sig, at opklaringsarbejdet bliver mere kompliceret end ventet. Kvinden er nemlig blevet voldtaget af en mand, hun har mødt på en datingsite på internettet, og den identitet, han har opgivet er falsk.En gennemgang af uopklarede voldtægtssager afslører flere med et tilsvarende mønster, og da en ung kvinde kort efter findes kvalt i forbindelse med endnu en voldtægt, sættes alle ressourcer i afdelingen ind på at finde den serieforbryder, der opererer i ly af internettets anonymitet.Men alle spor ender blindt, og det går op for Louise Rick, at de er nødt til at tage utraditionelle metoder i brug, hvis de vil finde manden, inden der sker en ny forbrydelse. Derfor opretter hun selv en netdating-profil …
Så kom jeg igennem bog nummer 2 i serien om Louise Rick, og jeg synes som sådan at den er på højde med de to andre i serien, som jeg allerede har læst. Jeg havde læst anmeldelser af bogen inden jeg begyndte på den, og her var der nogen der mente at bogen ikke var så god som både Grønt Støv og Kun Ét Liv. Men jeg er nu ikke enig. Der er masser af spænding i bogen og så kommer der da også lige lidt af en vild drejning i bogens slutning, som kun gør at jeg vil anbefale den endnu mere til andre. Det mest utrolige ved disse bøger og derfor ikke også mindst denne er, at Louise Rick og hendes veninde Camilla Lind altid har noget tilfælles i de forskellige sager de skal opklare. Men det er jo fiktiv krimi, så hvorfor ikke.
Jeg havde en periode i bogen, hvor jeg ikke rigtigt fik læst så meget. Den fangede måske ikke helt så meget lige i midten af bogen, men da jeg så ramte slutningen så blev aftensmaden altså udskudt til jeg havde læst bogen færdig. Så jeg kan da ikke sige andet end at I skal tage og læse denne også.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg takker, bukker og nejer for kommentarer :)