11 december 2011

11. december: Hjemmelavet julescrub

Nu er det tid til at julegaverne skal på plads, og jeg kan da også lige give mit input med til, hvad man kunne give. Og min ide er hjemmelavet, for nogen gange behøver julegaverne jo ikke koste en bondegård :) Jeg har lavet bodyscrub, som man jo kan give til mor, søster eller veninden. Jeg fandt opskriften på Kvicklys hjemmeside og tror den er blevet helt god.
Det der skal bruges er:

  • 1,5 dl Maldon Sea Salt
  • Strimler af 2 fintrevne økologiske citroner
  • 1 dl citronolie
  • Opbevaringsglas
Det man gør er at sætte de fintrevene citronstrimler i ovnen i 10 minutter, og så bare blande det hele sammen. Jeg vil dog sige, at man ikke behøver at bruge så meget olie som der står. Jeg tror at en halv deciliter er fint. Hvis man heller ikke vil ud og spendere penge på citronolie, så kan man også lave det selv. Opskriften på denne findes på Bo Bedres hjemmeside her. Husk dog at de skal laves i god tid før brug.

Jeg har pyntet mit opbevaringsglas med noget blå glimmerlim jeg havde liggende eller kan man jo også klippe lidt ud i papir og lime på. Det kunne også være dekorativt.

Nu er det bare spændende og se, hvem der er heldig og få den i julegave :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg takker, bukker og nejer for kommentarer :)