04 maj 2013

Kun ét liv - Sara Blædel

Jeg er som sædvandlig bagud! Når moden siger et, hopper jeg på et halv år efter, og sådan er jeg nok bare. Skal lige se det hele an før jeg tror på, at det også er noget jeg skal prøve. Sådan blev det så også med krimier. Har fuldt dem i fjernsynet, men aldrig læst en krimibog. Men nu skulle det så laves om. Min først krimi blev Sara Blædels "Kun ét liv", og nu er jeg jo så blevet afhængig.


På bagsiden af bogen kan man læse følgende:

En tidlig mandag morgen i september får en lystfisker øje på liget af en kvinde i vandet ved Tuse Næs i Holbæk Fjord.Da det lokale politi kommer på stedet, og liget er bjerget, bliver man straks enige om at tilkalde ekstra assistance fra Rejseholdet. For ikke bare har kvinden en stor flise bundet om livet, hvilket gør det klart, at der er tale om mord, men det viser sig også, at liget er en ung pige, og at hun er af anden etnisk afstamning.Chefen for Rejseholdet beslutter, at man under disse omstændigheder er nødt til at udvide gruppen med en ekstra person – en kvindelig betjent med en vis erfaring i forbrydelser mod unge piger i ikke-danske miljøer.Louise Rick, kriminalassistent i Drabsafdelingen på Københavns Politigård, møder samme morgen på arbejde, men næsten inden hun er ankommet, får hun besked på at køre til Holbæk. Hun er indtil videre udlånt til Rejseholdet. - sarablaedel.dk
Bogen blev kværnet på vores Spanien ferie, og nu må jeg bare læse resten af bøgerne af Sara Blædel. For jeg kom jo lidt til, at starte midt i serien. "Kun ét liv" er tredje bog i serien om kriminalassistent Louise Rick og veninden journalisten Camilla Lind.

Grunden til, at jeg tror Sara Blædel fanger mig er, at jeg ikke får beskrevet drabet i detaljer med blod mm., men derimod følger selve efterforskningen. Og det er lige præcis den, som jeg synes er spændende. Derudover hører vi også om privatlivet i hovedpersonernes liv, så det hele ikke kun er efterforskning. Dette kunne nok godt blive lidt tørt ellers. Men en super spændende bog, som jeg helt klart vil anbefale krimifans, og folk der overvejer at hoppe med på bølgen, til at læse.

Første bog i serien hedder "Grønt støv" og den er jeg også allerede nu i gang med at kværne. Og vejret er der jo til, at sidde i solen og nyde en god bog!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg takker, bukker og nejer for kommentarer :)